بهترین راه برای مدیریت خشم

کنترل خشم و عواطف در روانشناسی - khabarme.ir

 

عالی ترین راه های مدیریت خشم

خشم یک ضعف است اما مردم آن را یک قدرت می دانند. در واقعیت ، کسی که عصبانیت نشان نمی دهد ، قدرت درونی بیشتری نسبت به کسی دارد که آن را نشان می دهد. ابتدا جرقه ها شما را آتش می زند و سپس دیگران را می سوزانید. بنابراین ، این آتش نه تنها به شما صدمه می زند، بلکه به دیگران نیز صدمه می زند.

آیا راهی برای کنترل خشم وجود دارد؟

قطعا بله! با این تکنیک های مدیریت خشم باید از اسارت عصبانیت خلاص شوید.

چگونگی مدیریت عصبانیت را با این درک جدید در مورد مدیریت خشم تجزیه و تحلیل کنید و تمام سردرگمی و ناامیدی خود را به پایان برسانید. شما باید بتوانید خشم و نفرت درون خود را به انگیزه و صبر و نیروی محرکه تلاش و انرژی و فعالیت تبدیل کنید.

چگونه می توانم عصبانیت خود را کنترل کنم؟

گاهی شما عصبانی می شوید زیرا در ذهن خود احساس می کنید که فرد خاصی مسئول عصبانیت شما است. هیچ کس قادر نیست آگاهانه شخص دیگری را آزار دهد. این که یک پسر سنگی را به سمت شما پرتاب کند یا اینکه یک سنگ به طور اتفاقی روی شما بیفتد، اساساً همین موضوع است. این توهم است که باعث می شود احساس کنید که کسی مسئول آن است. باید بدانید که در این دنیا ، هیچ کس قدرت حتّی حرکات روده خود را ندارد. اما ما انسان ها توانایی کنترل و مدیریت عصبانیت را داریم.
افراد زیادی وجود دارند که نسبت به عصبانیت خود آگاهی و بینش دارند. آن ها می گویند که عصبانیتی که در درونشان ایجاد می شود را دوست ندارند. از طرف دیگر بسیاری معتقدند که اگر عصبانی نشوند، چیزی به دست نمی آورند.

توجه: عصبانیت، دلبستگی، غرور، حرص و آز همیشه به صاحب احساس صدمه می زند.

چگونه خشم را از کودکی در خود درمان کنیم؟ khabarme.ir
چگونه خشم را از کودکی در خود درمان کنیم؟ khabarme.ir

درک خشم

عصبانیت می تواند اشکال مختلفی داشته‌باشد. برخی از افراد بیشتر اوقات احساس عصبانیت میکنند،یا وقتی نمی‌توانند جلوی رویدادی را در زندگی بگیرند عصبی می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد؛ عصبانیت کنترل نشده می تواند بر سلامتی جسمی و سلامت عاطفی تأثیر منفی بگذارد.

تاثیر خشم بر زندگی

عصبانیت و خصومت می تواند شانس افراد را برای ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب افزایش دهد و منجر به نتایج بدتر در افرادی شود که به بیماری قلبی مبتلا هستند. عصبانیت همچنین می تواند منجر به مشکلات مربوط به استرس از جمله بی خوابی ، مشکلات گوارشی و سردرد شود.
عصبانیت در رفتارهای خشونت آمیز و پرخطر ، از جمله مصرف مواد مخدر و الکل نقش مهمی را ایفا می‌کند. مهمتر از همه این‌ها، عصبانیت می تواند به طور قابل توجهی به روابط با خانواده، دوستان و همکاران آسیب برساند.

راه های مفید کنترل خشم
راه های مفید کنترل خشم

استراتژی هایی برای خشم (22 مورد)

بوسیله انجام کارهای زیر می توانید خشم را کنترل کنید :

1. شمارش

اگر واقعاً عصبانی هستید، از 100 شروع کنید. در زمانی که حساب کردن شما طولانی شود، ضربان قلب شما کند خواهد شد و احتمالاً عصبانیت شما فروکش خواهد کرد. گوسفندها را بشمارید یا از 1001 تا 1010 در دل خود بشمارید. قطعا این باعث کم شدن عواقب ناگهانی عصبانیت شما علی الخصوص در دعوا و صحنه تصادف خواهد شد!

2. نفس بکشید

با گرفتن نفس های آرام و عمیق از بینی و بازدم از دهان خود برای چند لحظه ، آن روند (و عصبانیت) را معکوس کنید. مهم ترین کار برای کاهش استرس کشیدن نفس های عمیق است! شاید باورتان نشود اما مهمترین ایده در یوگا برای تمرکز و رفع استرس تنفس های عمیق و شکمی و تمرکز بر خود نفس کشیدن است!

 

بیشتر بخوانید  انواع حرکات زبان بدن برای افزایش اعتماد بنفس
علت-مشکلات-عصبی-کودکان
علت-مشکلات-عصبی-کودکان

3. به تفریح بروید

تفریح می تواند به آرامش اعصاب و کاهش عصبانیت کمک کند. به پیاده روی بروید، دوچرخه سواری کنید یا ورزش کنید. هر چیزی که باعث پمپاژ خون شما شود، برای ذهن و بدن شما مفید است. حتما باید در زندگی روزانه بخشی از وقتتان را به تفریح و بی خیالی بگذارنید. اما به مدت مشخص و معین!

4. عضلات خود را آرام کنید

آرامش عضلانی پیشرونده از شما می خواهد تا گروه های مختلف عضلانی در بدن خود را منقبض کنید وسپس به آرامی استراحت دهید،. هرچه تنش‌های عضلانی بیشتر تکرار شوند، سریع‌تر آرام می شوید. ماساژ درمانی ایده بسیار خوبی است.

5. آرامش را تکرار کنید

یک کلمه یا عبارت را پیدا کنید که به شما در آرامش و تمرکز مجدد کمک می کند. آن کلمه را با خود تکرار کنید تا به آرامش برسید. مثلا : عشق , آرامش , نفس , عزیزم , جنگل , طبیعت , زیبایی , صلح , خوشحالی , خنده …….

6. کشش

رول گردن و رول شانه نمونه های خوبی از حرکات غیرقابل تحمل یوگا است که می تواند به شما در کنترل بدن و مهار احساسات کمک کند. هیچ تجهیزات فانتزی لازم نیست. کشش دست ها به بالا و اطراف نیز گزینه خوبی است. روزی چند سری حرکات کششی را با آرامش تکرار کنید و نتیجه آنرا ببینید.

anger-عصبانیت دست ها
anger-عصبانیت دست ها

7. از نظر روحی فرار کنید

به یک اتاق آرام بروید، چشمان خود را ببندید و در صحنه آرامش بخش خود را تجسم کنید. تمرکز خود را روی جزئیات در صحنه تخیلی مانند: آب چه رنگی دارد؟ کوهها چقدر بلند هستند؟ پرندگان چیرک به نظر چه می رسند؟ این عمل می تواند به شما در یافتن آرامش در میان خشم کمک کند. یا با چشمان بسته به یک دیوار سفید فکر کنید و تمرکز کنید که فکرتان به سمت چیزی نرود! به هیچ فکر کنید!

8. برخی از آهنگ ها را پخش کنید

بگذارید موسیقی شما را از احساسات منفی دور کند و شما را آرام کند. موسیقی های آرام با خوانندگانی با صداهای گرم و آرامش بخش را پیدا کنید. صدای دریا و جنگل و پرندگان و آب رودخانه را دانلود کنید! از تفاوت با دیگران نترسید!

9. حرف زدن را متوقف کنید

هنگامی که خشمگین هستید، ممکن است به خود اجازه دهید کلمات ناخوشایند را به زبان آورید وانمود کنید که لبهای شما بسته است،. این لحظه بدون صحبت کردن به شما فرصت می دهد تا افکار خود را جمع کنید.

10. وقت خود را بگیرید

به خودتان استراحت دهید. دور از دیگران بنشینید. در این زمان آرام، می توانید وقایع را پردازش کرده و احساسات خود را بی طرف کنید.

با پاره کردن کاغذ آرام شوید!
با پاره کردن کاغذ آرام شوید!

11. اقدام کنید

انرژی عصبی خود را مهار کنید. یک یادداشت برای یک مقام بنویسید. برای شخص دیگری کاری خوب انجام دهید. انرژی و احساسات خود را در چیزی سالم و پربازده خرج کنید. برقصید . ورزش کنید. بالا و پایین بپرید تا انرژی شما تخلیه شود!

12. بنویسید

آنچه شما نمی توانید بگویید، شاید بتوانید بنویسید. آنچه را که احساس می کنید و چگونه می خواهید پاسخ دهی ، بیان کنید. پردازش آن از طریق کلمه نوشتاری می تواند به شما در آرامش و ارزیابی مجدد رویدادهای منتهی به احساس شما کمک کند. روی یک کاغذ اسم تمامی آدم هایی که به شما خیانت کرده اند را بنویسید. روی کاغذ دیگری اسم افراد دیگری را بنویسید. روی کاغذ دیگری صفات منفی خودتان را بنویسید! روی کاغذ دیگری تمامی صفات بد موجود در جهان را بنویسید. سپس همه این کاغذ ها را پاره پاره و تکه تکه کنید و دور بریزید و خشم خود را بر آنها خالی کنید. آیا حالا احساس سبکی بیشتری ندارید؟!

13. سریعترین راه حل را پیدا کنید

ممکن است عصبانی باشید که فرزند شما قبل از آمدن مهمان، بار دیگر اتاق خود را به هم ریخته است. در را ببندید. می‌توانید با قرار دادن آن دور از دید خود ، عصبانیت خود را به طور موقت خاتمه دهید. به دنبال روش‌های مشابه در هر موقعیتی باشید. منحرف کردن فکر خود را یاد بگیرید.

14. پاسخ خود را دوباره امتحان کنید

با تکرار آنچه می خواهید بگویید یا چگونه می خواهید در آینده به این مشکل نزدیک شوید، از یک طغیان جلوگیری کنید. این دوره تمرین به شما فرصت می دهد تا چندین راه حل ممکن را نیز برای نقش آفرینی بازی کنید.

behavior-nervous-baby22
behavior-nervous-baby22

15. علامت توقف را تصور کنید

نماد جهانی برای متوقف کردن می تواند به شما کمک کند در هنگام عصبانیت آرام شوید. این یک روش سریع برای درک نیاز به توقف خشم و جلوگیری از اقدامات نابهنجار در لحظه عصبانیت است.

16. همدلی را تمرین کنید

سعی کنید خودتان را در شرایط طرف مقابل تصور کنید وضعیت را از دیدگاه آنها ببینید، ممکن است درک جدیدی به دست آورید و کمتر عصبانی شوید. خودتان را جای دیگران بگذارید. این عالی ترین روش درک کردن است!

17. با یک دوست صحبت کنید

در حوادثی که شما را عصبانی کرده اند خود را خسته نکنید. به خودتان کمک کنید تا با گفتگو با یک دوست قابل اعتماد و پشتیبان که احتمالاً می تواند دیدگاه جدیدی را ارائه دهد ، آنچه را که اتفاق افتاده را پردازش کنید.

18. بخندید

هیچ چیز مانند حالت خوب روحیه بدی نمی کند. عصبانیت خود را با جستجوی راه هایی برای خندیدن، اعم از این که با بچه های خود بازی کنید و یا کارهایی از این دست که سبب آرامش شما می‌شود.

درمان با ورزش
درمان با ورزش

19. تمرین قدردانی

توجه به چند مورد خوبی های زندگی شما می تواند به شما در خنثی کردن عصبانیت و چرخاندن اوضاع کمک کند. تشکر و قدردانی و شکرگذاری را تمرین کنید!

20. یک تایمر تنظیم کنید

قبل از پاسخ دادن به خود زمان تعیین کنید. این زمان به شما کمک می کند آرام تر و سنجیده تر عمل کنید.

21. نامه بنویسید

برای شخصی که شما را عصبانی کرده است نامه یا ایمیل بنویسید. سپس آن را حذف کنید. غالباً بیان احساسات خود به هر شکلی همان چیزی است که شما می خواهید ، حتی اگر در چیزی باشد که هرگز دیده نمی شود.

22. تصور کنید که آنها را ببخشید

پیدا کردن شجاعت بخشش کسی که به شما بدی کرده است، مهارت عاطفی زیادی به شما می‌دهد.
در آخر باید بگوییم: عصبانیت یک احساس “بد” نیست. در واقع می‌تواند به شما کمک کند تا صداقت داشته باشید یا از موضوعی که به آن اعتقاد دارید دفاع کنید. احساس عصبانیت هیچ مشکلی ندارد. آنچه اهمیت دارد این است که چگونه با آن مقابله کرده و خشم خود را ابراز می کنید.

عصبانیت را امام باقر درمان کرده است مثل امام کاظم
عصبانیت را امام باقر درمان کرده است مثل امام کاظم

مرورگر دائمی

Anger & Stress - 10/10

خلاصه

بهترین راه مدیریت خشم و استراتژی های کنترل این حس ناخوشایند | چگونه می توانم عصبانیت خود را کنترل کنم؟ آیا راهی برای کنترل خشم وجود دارد؟ روانشناسی خشم و عصبانیت

10 شگفت انگيز!

یک دیدگاه

  • خشمگین عصبانی پاسخ

    2020/07/02 بعدازظهر 17:25

    دمتون گرم
    ملت ایران همشون خشمگین و وحشین
    همش پاچه میگیرن
    تو مترو پشت فرمون تو بازار تو اینترنت تو اینستاگرام
    همش فحش میدیم مسخره میکنیم
    دعوا میکنیم کلا این جمهوری اسلامی ملت ایران رو نابود کرد.
    اسلام که اصلا لجن مال شد
    خداروشکر ملت ایران اخوندا رو شناختن لعنت بر این نظام کثیف و لجن

ارسال دیدگاه

ورود به سایت

خوش آمدید! وارد حساب کاربری خود شوید

بخاطر بسپار فراموشی رمز عبور ؟

آیا حساب کاربری ندارید.؟ عضویت

Lost Password

عضویت