راه های سریع کنترل استرس

راه های برطرف کردن استرس فوری - khabarme.ir

 

از کلیشه ها شروع کنیم :

1 – نفس عمیق بکشید! هر چقدر عمیق تر آرامش بیشتر . سعی کنید چشم هایتان بسته باشد و این پروسه را خیلی آهسته انجام دهید. ده نفس عمیق کافیست. 

2 – حرکات کششی معمول حتی بصورت نشسته بر روی صندلی کمک خوبی به کاهش مقطعی استرس می کنند.

3 – چشم های خودتان را ببندید و به یک نقطه از بدنتان تمرکز کنید. پیشانی راحت ترین نقطه است. می توانید روی نفس های خود نیز متمرکز شوید. این کار را 5 دقیقه انجام دهید.  

4 – همه حس های بد و کلماتی که بار منفی دارند را روی یک کاغذ بنویسید. تمام مشکلاتتان را خیلی کوتاه بنویسید. تمام نگرانی هایتان را … کمی فکر کنید و دلایل فعلی استرس خود را نیز به لیست اضافه کنید. خب حالا که تمام شد آن کاغذ را به فجیع ترین حالت ممکن تکه تکه کنید و یا مچاله کنید و در سطل آشغال پرت کنید. ما بشما قول می دهیم درجه استرس فعلی شما یک درجه دیگر کم می شود.

عوامل کاهش دهنده استرس و تنش زندگی
عوامل کاهش دهنده استرس و تنش زندگی

5 – خب حالا برویم سراغ تغذیه ! یک مدت کوتاه مثلا یک هفته فست فود و غذاهای ناسالم که خودتان می دانید نخورید! فقط امتحان بکنید! و آنها را با غذاهای سالم جایگزین کنید. تاثیر کوتاه مدت بعضی از خوراکی هایی که تاحالا نخورده اید را بر خودتان بسنجید. مثلا با غذایتان مقداری زیره بخورید. یا مثلا کمی گل بابونه دم کنید و بجای چای بخورید! فقط یک هفته!

6 – سیگار را ترک کنید! خودمان هم نمی دانیم چطور! اما می دانیم که بعضی از مریضی ها و امراض و دچار شدن به آنها بهترین موقعیت برای ترک سیگار هستند. مثلا همین کرونا و ترس و استرس ناشی از آن باعث ترک سیگار من شد! پس ببینید چه زنجیره بهم پیوسته ای اینجا شکل گرفت!

7 – ورزش کنید!! باور کنید نیم ساعت ورزش که ضربان قلب شما را بسیار بالا ببرد تاثیر بسزایی در کاهش استرس شما خواهد داشت. این ورزش را روزانه داشته باشید . زیرا به سلامت شما نیز کمک شایانی خواهد کرد. یوگا خودش یک مدیتیشن آرامش بخش است. روزی نیم ساعت یوگا کنید!

اجازه ندهید استرس دخل تان را بیاورد!
اجازه ندهید استرس دخل تان را بیاورد!

8 – میزکار مرتبی داشته باشید! داشتن یک اتاق تر و تمیز و مرتب و نه خیلی تجملاتی بلکه کامل ساده و خلوت می تواند بشما آرامش ببخشد. حتما صبح ها تختخواب خود را مرتب کنید و هر چیزی را که برمیدارید بعد از استفاده سر جای خودش بگذارید. فنگ شویی را فراموش نکنید و از شر چیزهای اضافی بی استفاده خلاص شوید!

9 – موسیقی یکی از مهم ترین نکات این بخش برای کاهش استرس است و دو بخش دارد. اول یک موسیقی بک گراندی بسیار ملایم مثلا در گوگل سرچ کنید صدای امواج دریا ! بعد این را دانلود کنید و با صدای خیلی کمی در فضای محیط خانه یا محل کار پخش کنید و هر چند وقت یکبار آنرا عوض کنید . بخش دوم یک آهنگ بسیار هیجانی با صدای بلند ترجیحا با هنزفری در گوشتان است که مخصوصا هنگام ورزش کردن با صدای بلند گوش کنید و انرژی اضافی خود را تخلیه کنید!

10 – و در نهایت مطالعه کردن و فیلم دیدن است. روی خودتان کار کنید. کمی درباره روانشناسی و مشکلات روانی انسان ها تحقیق کنید و ویکی پدیا را کنکاش کنید. همه انسان ها معمولا یک یا چند مشکل روانی دارند که خود از آن بی خبرند. انواع Disorder ها و اختلالات روانی همانند ADHD و غیره که درمان شدنی اند و یک مانع نادیدنی در زندگی ها هستند برای ما استرس اضافی تولید می کنند.

این ده قدم را انجام دهید و نتیجه آنرا برای ما بیان کنید. روان شما با ارزش ترین دارایی شما است! شاد باشید!

عدم برنامه ریزی مستوجب بروز استرس می شود
عدم برنامه ریزی مستوجب بروز استرس می شود

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

10 − 5 =

ورود به سایت

خوش آمدید! وارد حساب کاربری خود شوید

بخاطر بسپار فراموشی رمز عبور ؟

آیا حساب کاربری ندارید.؟ عضویت

Lost Password

عضویت