علت اصلی کمر درد چیست ؟ نحوه درمان کایروپراکتیک

کمر درد و پشت درد
چگونه کمر درد خود را درمان کنیم؟ chiropractic

بگذارید رک بگویم . حوادث همانند تصادف و زمین خوردن درصد بسیار کمی از علل درد کمر و بطورکلی درد در ناحیه ستون فقرات از دنبالچه و به طبع آن درد در ران ها و پاها تا گردن و حتی سر می باشند.

علت اصلی درد های مربوط به ستون فقرات از بالا تا پایین بی تحرکی و فشار دائمی روی ستون فقرات و عدم ورزش دادن ماهیچه های پشت بدن است!

 

نحوه درمان کمردرد در آقایان و بانوان
نحوه درمان کمردرد در آقایان و بانوان

 

کایروپراکتیک chiropractic رشته ای است بدون جراحی و عمل سعی بر درمان دردها و مشکلات فیزیکی بدن انسان دارد. مثلا با تمرینات مخصوصی کج شدن مهره ها و ستون فقرات و درد درپاها و دست ها و کمر را درمان کند. در واقع دکتر پس از معاینه با حرکاتی علمی که همانند شکستن قولنج است (!) فشار را از روی مهره های شما برمیدارد از سر و گردن تا پاها. پس از آن نوبت به توانبخشی می رسد که معمولا از قوی کردن ماهیچه های پا شروع می شود.

 

نویسنده این مطلب خودش درد کمر و گردن داشته!

 

نویسنده که خود بعلت سال ها نشستن پشت کامپیوتر از درد شدید گردن و سپس درد سوزنده در کمر خود بمدت دو تا سه ماه رنج برده و خواب بر او حرام شده دست بکار شده و به کشف علل ضعیف شدن بدن خود و دردهای خود کرده است. 

 

دردهایی که کایروپراکتیک درمان می کند
دردهایی که کایروپراکتیک درمان می کند

 

نتیجه نهایی که نویسنده گرفته این بوده که تمامی این دردها بخاطر ضعیف شدن عضلات بر اثر عدم فعالیت طولانی مدت ناشی شده و تمامی دردها قابل درمان و خاتمه هستند. دکتر کایروپراکتیک در بخش توانبخشی توانست با قوی کردن عضلات فشار را از روی مهره ها بردارد و دردها را تسکین دهد. بطوریکه نویسنده هم اکنون قوز نمی کند! می خواهم تجربیات خود را از ماه ها درد و رنج و عذاب برای شما بگویم تا شما خیلی راحت از آنها پیشگیری کنید! 

 

بهترین پوزیشن خوابیدن
بهترین پوزیشن خوابیدن

عادات بد منجر به بیماری فیزیکی

 

لم دادن , نگاه کردن به موبایل درحالیکه سر پایین است, قوز کردن , بد خوابیدن , سیگار و غذای بد و استرس عمگی از عناصری هستند که در طولانی مدت دست بدست هم می دهند و بدن انسان را فرسوده و خراب می کنند! پشت کامپیوتر یا میز نشستن و استرس داشتن و کنترل نکردن آن عواملی است که بدن شما را ضعیف کرده و بصورت ناگهانی درد بسراغ شما می آید. آن هم دردی که اصلا فکرش را نمی کنید و حدس نمی زنید که بخاطر آن عادات غلط است!

 

مشت مال یا کایرو و ماساژ

 

چاره درد های مربوط به ستون فقرات

 

عصلات کمر و پشت بعلت اینکه در دسترس نیستند و در زیبایی هم زیاد تاثیری ندارند همیشه مورد غفلت قرار می گیرند و از ورزش دادن آنها غافل میمانیم. باید توجه داشت که تمام وزن بدن شما بر روی این اندام حیاتی است و تمام حس و درک چندگانه شما از میان آن میگذرد و به مغز می رسد. با چند روز تمرین ساده میتوانید عادات ساده ای را برای خود ایجاد کنید تا همیشه  سالم بمانید.

 

انواع نقاط حساس مورد معالجه
انواع نقاط حساس مورد معالجه

 

نکات مهم برای قوی کردن عضلات کمر و پشت

 

1. به خوابیدن خود توجه کنید. تشک زیر شما نباید خیلی سفت و نه خیلی نرم باشد. بالشت باید سر و گردن شما را در راستای بدن و صاف نگه دارد. درجایی بخوابید که باد کولر و پنکه بشما نخورد 

 2. هنگام راه رفتن بدن خود را صاف و کشیده کنید و هرگز عجله نکنید. از بلندی نپرید و کمر خود را صاف نگه دارد.  

3. نشستن مهم ترین بخش پوزیشن های بدن است. در هنگام نشستن زاویه های بدن خود را 90 درجه نگه دارید. برای قوز نکردن ران ها, باسن و یا حتی شکم خود را سفت کنید و خواهید دید که کمر خود به خود راست و کشیده می شود. این راه بعنوان یک عادت در تمامی ساعات روز رعایت کنید و بعد از چند روز میبینید که دیگر قوز نمی کنید.

4. تمرینات قوی کردن چهارسر ران و کلا عضلات زیر و روی ران بسیار به کمردرد کمک می کند . چون عضلات آن ناحیه اگر ضعیف شوند ستون فقرات را خوب نگه نمی دارند. چهار نرمش که عمدتا بصورت بالا نگه داشتن پاها در فواصل زمانی طولانی هستند را انجام دهید. بصورتی که سوزش را در ران ها حس کنید. قوی شدن عضلات پاها یعنی قوی شدن کمر!

5. در هیچ صورت بیشتر از 20 دقیقه یکجا نمانید. اگر نشسته اید بلند شوید و 20 ثانیه حرکت یا نرمش کنید. اگر راه می روید بنشینید. اگر می دوید سرعت خود را کم کنید. پوزیشن ثابت در طولانی مدت صدمه زننده است.

6. سیگار یکی از بدترین موارد برای بدن است. میدانیم ترک آن سخت است! اما تلاش کنید!

 

افزایش وزن بر روی گردن ناشی از خم شدن به پایین
افزایش وزن بر روی گردن ناشی از خم شدن به پایین

 

 

بدون دیدگاه

    ارسال دیدگاه

    ورود به سایت

    خوش آمدید! وارد حساب کاربری خود شوید

    بخاطر بسپار فراموشی رمز عبور ؟

    آیا حساب کاربری ندارید.؟ عضویت

    Lost Password

    عضویت