بهترین روش دیجیتال مارکتینگ

The concept of a modern business concept

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح فراگیر است که از کانال‌های دیجیتالی مانند: بازاریابی محتوا، سئو، بازاریابی‌ایمیل، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی موبایل و غیره تشکیل شده است تا استراتژی های مفصلی را برای دستیابی و ارتباط با چشم اندازها و مشتریان ایجاد کند.
یک کاربر متوسط ​​از طریق تلویزیون، رایانه، تبلت، تلفن های هوشمند، رادیو و سایر رسانه های سنتی محتوای خود را مصرف می‌کند. این قرار گرفتن مداوم در معرض انواع مختلف رسانه ها باعث شده است تا اطلاعات بیشتر افزایش یابد و کار خریدار را پیچیده تر کند. بازاریابی دیجیتال به برند ها اجازه داده است تا با مشاهده خود از طریق کانال های مختلف به مشتری های خود مرتبط باشند.
به غیر از کانال های سنتی بازاریابی مانند: تلویزیون، روزنامه ها، بیلبوردهای تبلیغاتی و غیره، بازاریابان از این کانال های دیجیتال برای راهنمایی چشم انداز در سفر خرید خود استفاده می کنند و با مشتریان موجود خود ارتباط برقرار می‌کنند.

انواع شبکه های دیجیتالی استراتژی محتوا - خبرمی
انواع شبکه های دیجیتالی استراتژی محتوا – خبرمی

 

انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ

قبل از اینکه به جنبه های دیگر بازاریابی دیجیتال بپردازیم، بیایید یازده نوع برتر کانال های بازاریابی دیجیتال را مرور کنیم:

1. وب سایت

وب سایت اغلب محل تلاش برای بازاریابی دیجیتال شماست. برند ها و سازمان ها وب سایت ها برای میزبانی مطالب به کار گرفته ‌می‌شوند در حالیکه از رسانه های دیگر برای توزیع آن استفاده می‌کنند. بسیاری از فعالیت های دیجیتال مارکتینگ وب سایت شما، جایی که انتظار می رود انجام شود، اتفاق می‌افتد و تبدیل ها ردیابی می شوند. به عنوان مثال؛ بارگیری یک پرونده ، رزرو یک محصول یا یک سرویس و غیره.

2. بازاریابی محتوا

تولید محتوا پایه‌ اصلی کل استراتژی بازاریابی دیجیتال شما است. این که آیا شما یک استراتژی بازاریابی محتوا مستند دارید یا خیر برای ایجاد اطلاع، سرگرمی ، الهام بخش بودن یا ترغیب خریداران از طریق کانال‌های دیگر، محتوا ایجاد می‌کنید. برخی از رایج ترین قالب های مطالب شامل متن (پست های وبلاگ)، فیلم ها، تصاویر، اینفوگرافیک ها، پادکست ها، اسلایدها و کتاب های الکترونیکی است.

 

Digital-Marketing مارکتینگ دیجیتال
Digital-Marketing مارکتینگ دیجیتال

3. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

SEO با jetpack برای تلاش‌های شما برای بازاریابی محتوا عمل می‌کند. SEO شامل فعالیت‌های درون صفحه‌ای و خارج از صفحه برای افزایش بازدید وب سایت در صفحات نتیجه موتور جستجو (SERP) برای کلمات کلیدی مورد نظر شما است. در ابتدا SEO در درجه اول مبتنی بر متن بود، اما در سال های اخیر جستجوی صوتی نیز برجسته شده است، به همین دلیل فعالیت های سئو شما نیاز به یک رویکرد مکالمه ای دارد.

4. تبلیغات دیجیتال

تبلیغات دیجیتال یک اصطلاح برای استراتژی های مختلف تبلیغات آنلاین است. استراتژی های قیمت گذاری و مناقصه معمولی برای تبلیغات دیجیتالی، هزینه برای هر کلیک (CPC) و هزینه برای بازدید (CPM)، یعنی هر 1000 بازدید است. قالب‌های رایج تبلیغات دیجیتالی عبارتند از:

بازاریابی موتور جستجو (SEM)،

تبلیغات نمایشگر،

تبلیغات بومی،

تبلیغات رسانه های اجتماعی

تبلیغات برنامه نویسی.

5. بازاریابی ایمیل

بازاریابی از طریق ایمیل فرایند حفظ بانک اطلاعاتی مخاطبین و ارسال هشدارهای ایمیل برای آن‌ها در مورد برند، محصولات و خدمات شما است. این یک کانال مؤثر برای برقراری ارتباط مداوم با مخاطبان است. بازاریابی پست الکترونیکی برای ساخت پایه مشترکان خود، پردازنده مشتریان جدید، حفظ موارد موجود، ارتقاء تخفیف ها و پیشنهادات و توزیع مطالب مفید است.

6. بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی اطمینان می‌دهد که درشبکه های اجتماعی که کاربران شما بیشترین وقت را صرف آن می‌کنند حضور دارید. این موارد شامل فیس بوک ، توییتر ، لینکدین ، ​​اسنپ چت و اینستاگرام است که می توانید محتوای خود را از طریق کانالهای ارگانیک و پولی توزیع کنید. رسانه های اجتماعی همچنین نقش مهمی در تبلیغ بازاریابی ویدیویی و موج محتوای زودگذر ایفا کرده اند. این امکان ارتباط دو طرفه را فراهم می کند و طرفداران و پیروان شما می توانند از طریق لایک ، نظرات ، پیام های مستقیم یا ارسال مطلب در صفحه های رسمی با شما در رابطه با محتوای شما ارتباط برقرار کنند.

تعداد کاربران شبکه های اجتماعی در کشورهای مختلف جهان - khabarme.ir
تعداد کاربران شبکه های اجتماعی در کشورهای مختلف جهان – khabarme.ir

7. بازاریابی وابسته

مفهوم بازاریابی وابسته شبیه به فروش مبتنی بر کمیسیون است. مثلا شما برای دیجی کالا تبلیغ کنید و به ازای هر خرید از طرف مخاطبان شما مبلغی بعنوان کمیسیون بشما داده شود! سازمان ها پیوندهای دلخواه خود را به همکارانشان ارائه می دهند. شرکت‌های وابسته هر بار که شخصی از طریق لینک سفارشی خود خریداری کنند، برش / کمیسیون خاصی کسب می‌‌کنند. بازاریابی اثرگذار را می توان یک چرخش نوین و تکاملی بازاریابی وابسته در نظر گرفت.

8- بازاریابی موبایل

انتظار می رود تعداد کاربران تلفن های هوشمند در سراسر جهان در سال 2020 به 3.5 میلیارد نفر برسد. برای تأمین این فرصت، برندهای تجاری از طریق برنامه های تلفن همراه، ایمیل، وب سایت های دوستانه موبایل و رسانه های اجتماعی با کاربران خود در تلفن های هوشمند خود ارتباط برقرار می کنند. با ارتباط با کاربران ، برندهای بزرگ توانسته اند استراتژی های بازاریابی خود را بهینه کرده و پیام های به موقع ارسال کنند. مثلا دقیقا وقتی شخصی شلوارش پاره می شود آگهی تبلیغ شلوار لی ارزان به او ارسال گردد!

 

بازاریابی دیجیتالی fhchvdhfd nd[djhgd
بازاریابی دیجیتالی fhchvdhfd nd[djhgd

9. روابط عمومی – PR

روابط عمومی آنلاین نوعی رسانه کسب اطلاعات دوطرفه است. این در شرایطی است که یک عضو مطبوعات (روزنامه نگار یا انتشار آنلاین) از طریق داستان ها، مصاحبه ها و غیره از نام تجاری شما یاد می‌کند. بررسی محصولات توسط مشتریان و وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها با ذکر نام تجاری یا کالاهایی که پرداخت می شوند یا ارگانیک هستند نیز در روابط عمومی آنلاین شما نقش دارند.

10. AI هوش مصنوعی

ظهور فن‌آوری هایی مانند هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) راه را برای استراتژی های بازاریابی پیشرفته تر مانند منشی با هوش مصنوعی باز کرده است. با پذیرش جستجوی صوتی، چت و دستیاران دیجیتال رواج می‌یابد، هوش مصنوعی مکالمه برای بازاریابی دیجیتال بسیار مهم می شود و بصورت اتوماتیک نیاز های مشتری را خیلی سریع برطرف می سازد.

11. تجزیه و تحلیل وب

تجزیه و تحلیل وب روش جمع آوری، اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و گزارش داده است. معمولاً از طریق Google Analytics ردیابی می شود، اما وب سایت ها همچنین می توانند ابزارهای تحلیلی خود را بسازند. داده های جمع آوری شده می توانند کمی یا کیفی باشند. تجزیه و تحلیل وب به بازاریاب ها کمک می‌کند تا منابع ترافیک سایت ها، اینکه باید روی چه چیزی کار کنند و چه چیزی از دستور کار خارج شود، بازده سرمایه گذاری (ROI) و چگونگی افزایش تلاش های دیجیتال مارکتینگ را درک می‌کنند.

هر چه که درون یک بازاریابی دیجیتال تمیز وجود دارد
هر چه که درون یک بازاریابی دیجیتال تمیز وجود دارد

5 مورد از بهترین روش‌ها برای بازاریابی دیجیتال در سال 2020

در اینجا پنج روش برتر برای کمک به شما در پیروزی در بازاریابی دیجیتال در سال 2020 آورده شده است:

1. Omnichannel

سازمان های موفق رویکرد بازاریابی omnichannel را برای هدایت چشم اندازهای خود اتخاذ کرده اند. بازاریابی Omnichannel یک شکل تکامل یافته در بازاریابی چند کاناله است که به شما کمک می کند تا یک تجربه خرید جامع را به خریداران خود ارائه دهید. این در مورد ارسال پیام مناسب در زمان مناسب در کانال بازاریابی مناسب است.
همه کاره بودن به معنای ارائه یک تجربه مداوم در طول سفر خریدار است. این بدان معناست که استراتژی شما باید به جای کانال‌های خاص در گردش مشتری باشد. برای ایجاد یک استراتژی omnichannel ، یک برنامه با نام تجاری سازگار در کانال های مختلف ایجاد کنید. یک استراتژی بازاریابی منسجم همه فن‌ حریف باید کلیه کانال های دیجیتال مارکتینگ را در نظر بگیرد و ابزار آن‌ها را در هر مرحله از خرید مشتری نقشه برداری کند و بر این اساس روی پیام رسان کار کند.
مثال: Starbucks به دلیل اعمال رسانه دیجیتال برای بهبود تجربه مشتری (CX) شناخته شده است. در این مثال خاص، برنامه Starbucks به کاربران امکان می دهد فروشگاه های استارباکس را پیدا کنند، از طریق برنامه سفارش دهند، با استفاده از تلفن پرداخت کنند، و به محصولات امتیازدهی کنند تا محبوب ترین کافه ها مشخص شوند. کاربران همچنین برای ثبت سفارش از طریق تلفن از امتیازات پاداش دریافت می کنند و کاربران نیز با همکاری آنها با Spotify می توانند آهنگ های پخش شده در فروشگاه های مورد نظر خود را نیز درخواست کنند.

2. اهرم هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال

AI و ML به بازاریابان این امکان را داده اند تا با دقت برخلاف گذشته به مخاطب مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. با استفاده از برنامه های کاربردی AI و ML می توانید با خریداران خود به روش های زیر ارتباط برقرار کنید:

مکالمه هوش مصنوعی:

هوش مصنوعی مکالمه مانند دستیاران دیجیتال و چت بابات برای برقراری ارتباط با آینده نویسان و مشتریان همه گیر شده است. آنها قادر به ارائه محتوا، جمع آوری نیازهای مشتری، ارائه پشتیبانی مشتری، کمک به مشتریان در خرید یک مورد یا رزرو از آن‌ها هستند و به روزرسانی آن‌ها را در سفارشات خود انجام می دهند.
به عنوان مثال ، وال استریت ژورنال یک چت بوت فیس بوک مسنجر ایجاد کرده است تا محتوا را مستقیماً در صندوق ورودی مشترکین بگذارد.

The concept of a modern business concept یک مدیر موفق بازاریابی
The concept of a modern business concept یک مدیر موفق بازاریابی

شخصی سازی:

موفقیت بازاریابی omnichannel بستگی به میزان شخصی سازی CX دارد و هوش مصنوعی می تواند در انجام این کار به شما کمک کند. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی قادر به درک و پیش بینی رفتار کاربر هستند. این بیشتر می تواند به شما کمک کند با ایجاد بخش هایی از کاربرانی که ویژگی های مشابهی با هم دارند، شخصی سازی را تجربه کنید. مثلا با استفاده از ابزار قدرتمند هشتگ توئیتر مک دونالد می فهمد که فلان مردمان فلان منطقه کالیفرنیا به ساندویچ بیشتر از پیتزا علاقه دارند و بنابراین نسبت ساندویچ ها به پیتزاها در منو بیشتر می شود. یا مثلا در منطقه ای خاص 80 درصد مردم نوشابه نارنجی را به نوشابه سیاه ترجیح می دهند و از این اطلاعات در انبارداری و توزیع مواد خوراکی استفاده می کند تا ضایعات خود را کم کند!

3. ایمیل را نادیده نگیرید!

بازاریابی ایمیل هنوز یک کانال بازاریابی قوی دیجیتال است. اگر پایگاه مشترک قابل توجهی دارید ، می توانید بدون صرف یک ریال یک پیام را به مشترکان خود ارتباط برقرار کنید! شما می توانید از بازاریابی ایمیلی برای ارسال کمپین های قطره ای ، پردازنده کاربران جدید / مشتریان / مشترکان ، تبلیغ مطالب جدید ، ارائه تخفیف ها و پیشنهادات منحصر به فرد ، بازخورد از طریق نظرسنجی ها و غیره استفاده کنید.
برای ابتکارات موفقیت آمیز در زمینه بازاریابی از طریق ایمیل در سال 2020 ، از محتوای ایجاد شده توسط کاربر و ترویج مشتری به نظردهی برای ایجاد تعامل استفاده کنید، ایمیل های خود را با تلفن همراه نگه دارید و یک انجمن ایمیل اختصاصی بسازید که بتواند به عنوان قبیله شما عمل کند.

4- بر بازاریابی ویدیویی تأکید کنید

طبق بررسی وضعیت بازاریابی ویدیویی 2020 توسط Wyzowl ،  هشتاد و پنج درصد از مشاغل از ویدئو به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می کنند. مردم فیلم ها را ترجیح می دهند ، زیرا تنبل شده اند و ویدئو درک اطلاعات را آسان می کنند، و همچنین ویدئو یک وسیله مؤثر برای گفتن داستان هستند.
از فیلم ها در ابتکارات بازاریابی محتوای خود برای تقویت تعامل و گسترش دامنه خود استفاده کنید. یک راه عالی برای دستیابی به این هدف ، ایجاد فیلم ها در قالب های متنوع است. به عنوان مثال ، اکثر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به شما امکان می دهند محتوای ویدیویی کوتاه و کوتاه مدت را قرار دهید. بنابراین ، در حالی که شما در حال ایجاد محتوای ویدیویی استاندارد هستید ، با فیلم های زودگذر ، عمودی و زنده آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی باعث ایجاد تعامل و دو برابر شدن در این مورد می شود.
مثال: Moz دارای یک سری فیلم آموزشی هفتگی به نام Whiteboard Friday است که به جنبه های مختلف SEO می پردازد.

دست های مشارکت دار در بازاریابی دیجیتال
دست های مشارکت دار در بازاریابی دیجیتال و استراتژی فروش

5. یک تجربه محتوای منسجم ایجاد کنید

جدای از اجرای کمپین های تبلیغاتی دیجیتال و سایر فعالیت‌ها، ایجاد تجربیات محتوای منسجم می تواند به شما در جلب توجه ‌هات به برند شما کمک کند. ایجاد تجربیات محتوای منسجم به معنای تنوع بخشیدن به تلاش‌های بازاریابی محتوای شما است. تا آنجا که می توانید محتوا را ایجاد کنید. به متن، پادکست ها، اینفوگرافیک ها، فیلم ها و غیره تبدیل کنید. هر قطعه محتوایی که ایجاد می کنید باید از یکدیگر پشتیبانی کنند و اینجاست که بازخوانی محتوا به تصویر می رسد.
شما می توانید با پشتیبانی از یک استراتژی توزیع هوشمند، استراتژی محتوا را شارژ کنید. اگر پست وبلاگ 2000 کلمه ای نوشتید، آن را به اینفوگرافی تبدیل کنید، یک قسمت پادکست ایجاد کنید و یک فیلم کوتاه را ضبط کنید. وقتی این کار را انجام دادید، حضور خود را در شبکه های اجتماعی مختلف متنوع می کنید و متناسب با راحتی کاربر ، محتوا را ایجاد می کنید.

به زبان ساده شما متن را به عکس و اینفوگرافی و سپس به صوت و صدا و پادکست و سپس به فیلم و ویدئو تبدیل می کنید و محتوای همه اینها منسجم و یکپارچه و همسو و تقریبا یکی است اما با قالب های مختلف!

مثال: Leadpages یک استراتژی محتوای منسجم ایجاد کرده است که قالب های متنوعی از محتوا را در بر می گیرد.

3 مزیت بازاریابی دیجیتال برای مشاغل

بازاریابی دیجیتال بهترین بازاریابی ورودی و خروجی ، یعنی راهبردهای فشار و کشش را به‌ همراه دارد. در اینجا سه ​​مزیت اصلی استفاده از بازاریابی دیجیتال برای رشد مشاغل ذکر شده است:

1. اندازه گیری

وقتی کمپین بازاریابی را از طریق روش های سنتی راه اندازی می‌کنید، نمی توانید تأثیر آن را ارزیابی کنید مگر اینکه نوعی کد کوپن را ارائه دهید، که در آمار فروش منعکس می شود. از طرف دیگر، هر راه بازاریابی دیجیتال را انتخاب کنید, حداقل یک قابلیت تجزیه و تحلیل پیشرفته خواهید داشت.
می توانید تأثیر را از طریق برداشت، کلیک، ترافیک و فروش بسنجید. بسته به الگوی انتسابی که پیاده سازی کرده اید می توانید درک کنید که چگونه هر نقطه ای در فروش کمک کرده است. این اندازه گیری به بازاریابان این امکان را می دهد تا درک کنند که چه چیزی کار می کند و مواردی را که کار نمی کنند رفع کنند.

2. هدفگذاری پیشرفته 

رسانه های سنتی از رویکرد بمباران فروش پیروی می کنند، که در آن همه پیام یکسانی دریافت می کنند. کانال های دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد تا خریداران ایده آل خود را دقیقاً هدف قرار دهید و جامعه هدف داشته باشید. بازاریابی دیجیتال همچنین به خریداران ایده آل شما امکان می دهد شما را پیدا کنند. از طریق بازاریابی محتوا و تلاش‌های سئو، یک عبارت کلیدی خاص در یک موتور جستجو را وارد می کند تا شما را پیدا کند.
با تبلیغات دیجیتالی، شما می توانید بر اساس جنسیت، گروه سنی، علایق، تحصیلات، مکان، روانشناسی و غیره کاربران خود را هدف قرار دهید. می توانید به اندازه دلخواه برسید، یا می توانید متنوع باشید و بسته به نوع خود گروه بزرگتری را هدف قرار دهید.

استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست
استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست

3. اصلاح در حرکت

در بازاریابی سنتی جایی برای اصلاح دوره وجود ندارد. هنگامی که آگهی شما در روزنامه چاپ می شود، خارج می شود. با استفاده از بازاریابی دیجیتال، می توانید همه چیز را در کنترل خود داشته باشید.
اگر نسخه تبلیغاتی خاصی را داریدکه نتایج مطلوب را به همراه نیاورد، می توانید آن‌را ببندید یا می توانید بودجه را با توجه به آنچه در آن لحظه اتفاق می افتد مجدداً اختصاص دهید. این انعطاف پذیری تضمین می کند که تلاش‌های بازاریابی دیجیتالی شما همیشه به طور کارآمد اداره می شوند.

نتیجه گیری

در نهایت بازاریابی دیجیتال یک رشته وسیع است. افراد نیاز دارند که بازاریابی دیجیتال را به صورت قطعه‌ای در استراتژی خود ادغام کنند. اگر  بودجه تبلیغات کمی دارید ، می توانید از محتوای ارگانیک، سئو و رسانه های اجتماعی شروع کنید.
یا اگر به دنبال نتایج سریع هستید و مایل هستید مبلغ زیادی را خرج کنید، تبلیغات دیجیتالی کامل کلید شما است. اگر بازاریابی دیجیتال را قبلاً پیاده سازی کرده اید، می توانید استراتژی فعلی خود را بهبود بخشید. همه اینها به نیاز شما ، منابع منابع مالی و بودجه شما بستگی دارد.

 

digital-marketing-بازاریابی-دیجیتال-مارکتینگ
استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست
digital-marketing-بازاریابی-دیجیتال-مارکتینگ

یک دیدگاه

  • digital marketer پاسخ

    2020/07/02 بعدازظهر 22:17

    دیجیتال مارکتینگ , کسب و کار ها را به اوج می رسانند که امروزه رسانه های اجتماعی بازاریابی آنلاین یا تعریف دیجیتال مارکتینگ , دیجیتال مارکتینگ دقیقا به … · ‎بازاریابی محتوا (Content … · ‎اتوماسیون بازاریابی …طبق تعریف فیلیپ کاتلر منشا و رکن اساسی نظام بازاریابی، نیاز و خواسته های انسان است مارکتینگ چیست؟ مارکتینگ یک راهبرد سازمانی است از مجموعه فرآیندهایی جهت برقراری ارتباط و ارائه دیجیتال مارکتینگ چیست؟ | آموزش بازاریابی دیجیتال. تعریف بازاریابی دیجیتال. اصطلاح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) از دو دهه … تعریف مارکتینگ Marketing Plan مارکتینگ چیست ؟ نوشتن برنامه بازاریابی کاتلر انجمن بازاریابی آمریکا Marketing Mix آمیخته بازاریابی.
    Marketing is the study and management of exchange relationships. It is the business process of identifying, anticipating and satisfying customers’ needs and wants. Because marketing is used to attract customers, it is one of the primary components of business management and commerce. Wikipedia

ارسال دیدگاه

ورود به سایت

خوش آمدید! وارد حساب کاربری خود شوید

بخاطر بسپار فراموشی رمز عبور ؟

آیا حساب کاربری ندارید.؟ عضویت

Lost Password

عضویت