چگونه یک رپورتاژ آگهی خوب داشته باشیم؟!

رپورتاژ آگهی های سال 2019 - khabarme.ir

 

تعریف رپورتاژ آگهی اهداف آن:

احتمالا تا کنون واژه “رپورتاژ آگهی” بسیار به گوشتان خورده است. حتی ممکن است آن را در یک روزنامه یا مجله مشاهده کرده باشید و تصور کرده باشید که یک سرمقاله می باشد! تا زمانی که واژه رپورتاژ را در بالای آن مطلب مشاهده می کنید! در طی چند سال اخیر رپورتاژ آگهی در حال فتح دنیا یا حتی جهان بازاریابی می باشد. اما سوال اینجاست که رپورتاژ آگهی چیست؟ چرا با سرعت نور در حال پیشرفت است؟ چکاری انجام می دهد؟
به طور کلی رپورتاژ آگهی یک محتوای متنی با طراحی و ساختار آگهی به شمار می آید. به عبارت دیگر ترکیب دو معنای آگهی و سرمقاله، رپورتاژ آگهی نامیده می شود. در واقع شامل نام یک برند بوده؛ اما از نظر شکل و محتوای متن شبیه سایر مطالب مجله می باشد. رپورتاژ یک تبلیغی است که مانند سرمقاله صحبت و عمل می کند. نکته قابل توجه اینجاست که برای داشتن یک نتیجه مناسب، باید کاری کرد که رپورتاژ با مخاطبان خود ارتباط پیدا کند؛ زیرا یک برند تا از رپورتاژ شما نتیجه نگیرد، هرگز هزینه ای پرداخت نخواهد کرد. به عبارت دیگر رپوزتاژ ها آگهی های بومی با یک هدف واحد هستند: جلب توجه مشتری! رپورتاژ ها همیشه استانداردهایی داشته اند از قبیل:

-راضی کردن اسپانسرهای مشتاق
-خوشحال کردن سردبیران از طریق انتشار
-خوشنود کردن مخاطبان ازطریق خواندن

برای داشتن حمایت لازم می توان یک نسخه از رپورتاژ آگهی را تهیه کرد و در اختیار اسپانسر ها و یا آژانس های خارجی گذاشت.

نحوه نوشتن یک رپورتاژ آگهی طبیعی و خوب در ایران

دلیل استفاده از رپورتاژ آگهی چیست؟

ساده ترین دلیل استفاده از رپورتاژ عملکرد موثر آن است. زیرا خوانندگان یک رپورتاژ آگهی بسیار بیشتر از مخاطبان یک آگهی معمولی هستند. در سال 2007 یک شرکت برای فروش محصولی به نام “جایگزین کننده نمک آدولف” دو عدد محتوای متنی منتشر کرد. یکی شبیه به آگهی های سنتی و معمولی و دیگری یک رپورتاژ آگهی بود. نتایج حاصل از این سنجش نشان داد که رپورتاژ آگهی 81% فروش بیشتری را نسبت به یک آگهی معمولی نشان داد! به عبارت دیگر این شرکت نتیجه گرفت که اثر گذاری رپورتاژ ها 500 برابر بیشتر از یک آگهی معمولی است.

چگونه یک رپورتاژ عالی ایجاد کنیم که مخاطب را جذب کند؟

اگر به دنبال ساختن یک رپورتاژ پرنتیجه هستید، باید به سه نکته ای که در ادامه توضیح داده می شود توجه کنید:

1- ایجاد ارزش

یک محتوا باید مناسب باشد و ارزش زیادی برای مخاطب یا خواننده ایجاد کند. در واقع باید از خود بپرسید، نیاز اصلی خواننده چیست و چطور می توانم نیاز اون را فراهم کنم! این گونه می توانید مخاطبان را جذب کنید. در غیر این صورت برای مخاطبان بی تفاوت خواهید شد. پس ابتدا محتوای رپورتاژ شما باید جذاب و کاربرپسند باشد.

2- در رپورتاژ آگهی صادق باشید

رپورتاژ یک راه آگاهانه برای جذب خریدار است. بنابراین تمامی موارد درج شده در محتوا را باید صادقانه عنوان کرد. اگر مشتری بخواهد اقدام می کند. در صورت عنوان کردن موارد کاذب، مخاطب به شما بی اعتماد خواهد شد. پس رپورتاژ باید با واقعیات منطبق باشد.

3- مخ خواننده را بزنید!!

یک رپورتاژ می تواند یک خواننده را ترقیب یا مجبور به عقب نشینی کند! پس باید بدانید که چه چیزی می نویسید. بدون داشتن یک استراتژی روشن و یک محتوای مناسب، بیزنسی هم در کار نخواهد بود. بنابراین اگر بتوانید خواننده را وارد دنیای بیزنس خود کنید، مشتریان زیادی خواهید یافت. مخاطب هدف خود را در این مرحله پیدا کنید.

 

reportage-khabarme.ir_iran_tehran
reportage-khabarme.ir_iran_tehran

مزایای رپورتاژ خبری برای شما :

رپورتاژ ها یک نوع طولانی از تبلیغات هستند که به شکل یک سرمقاله به نظر می رسند. البته رپورتاژ در اشکال متفاوتی منتشر می شود که پرطرفدارترین آن ها نوع متنی می باشد. این نوع محتوا ها دارای مزایای بسیاری هستند که ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. البته می توانند شامل عکس و بنر و یا حتی ویدئو باشند!

1- هدفمندی بیشتر

رپورتاژ این امکان را می دهد که با توجه به اهداف مد نظر خود، مخاطبانتان را انتخاب کنید. به عبارت دیگر اگر کمی دقت کنید می تواند به کمک یک رپورتاژ علاوه بر ارائه اطلاعات بیشتر به مخاطبان در مورد برندتان، آن ها را به سمت کسب و کار خود هدایت کرده و آن ها را به مشتری تبدیل کنید. پس باید قیف فروش را در نشر بگیرید.

2- کم هزینه تر بودن

با استفاده از یک رپورتاژ و انتشار آن حتی به صورت آنلاین بهای کمتری خواهید پرداخت. رپورتاژ ها نسبت به سایر انواع تبلیغات مقرون به صرفه تر بوده و هزینه کمتری دارند. بنابراین می توانید در ابتدای کار خود مقرون به صرفه تر عمل کنید. البته اگر بخواهید مثلا در زومیت رپورتاژ داشته باشد باید بهای بالایی را پرداخت کنید!

3- عملکرد طبیعی تر

وقتی تبلیغاتی را می بینید، احساس می کنید که با یک زبان چرب و نرم مشتری را مجبور به خرید خواهند کرد! استفاده از رپورتاژ طبیعی تر عمل خواهد کرد و ظاهرا در حال ارائه اطلاعات بیشتر در مورد یک برند است؛ اما در بطن ماجرا قصد تبلیغ و فروش بیشتر را دارد؛ بنابراین مشتریان بیشتری را جذب خواهد کرد. این طبیعی بودن به موتورهای جستجو مثل گوگل کمک می کند تا به شما بهای بیشتری بدهند.

4- برند سازی بهتر

اگر متن رپورتاژ طوری نوشته شود که اطلاعات سودمند و صادقانه ای را در بر بگیرد، در این صورت مخاطب را بهتر درک کرده و در نتیجه برند را بهتر معرفی می کند. پس هدف نهایی یک رپورتاژ آگهی معرفی یک برند است.

لپتاب روشن آماده برای نوشتن رپورتاج
لپتاب روشن آماده برای نوشتن رپورتاج

بهترین راه تبلیغات اینترنتی و سئو سایت :

خیلی مهم است که بدانید یک رپورتاژ یک محتوای بازاریابی نیست؛ بلکه رپورتاژ یک نوع تبلیغ است. رپورتاژ راهی برای برجسته سازی ، تبلیغ و تأیید یک محصول یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت می باشد؛ در حالی که محتوای بازاریابی راهی برای نوشتن برخی از مقالات و بیان ویژگی محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت است. در محتوای بازاریابی که نام دیگرش پلن بازاریابی است، مردم اطلاعات مربوط به خدمات و محصول به کمک آن محتوا ارائه می دهند. محتوای بازاریابی از طریق به اشتراک گذاری لینک محصولات خود، تبلیغات خود را انجام داده و محصولات خود را معرفی می کند. هنگامی که کاربری محتوای بازاریابی را دنبال می کند، می تواند با مراجعه و دنبال کردن لینک ها به محصول مورد نظر دست یابد.

رپورتاژ آگهی سئو شده

رنکینگ گوگل یکی از دغدغه ادمین های وب سایت های مختلف می باشد. با استفاده از رنکینگ گوگل می توان ارزش یک وب سایت را ارتقا داد. برای داشتن رنک بالا، استفاده از رپورتاژ های سئو شده توصیه می شود. یکی دیگر از اهداف مربوط به داشتن یک رپورتاژ سئو شده، دریافت لینک پیوند در گوگل است. به عبارت دیگر می توان گفت که رپورتاژ سئو شده راه موثر برای ارتقای بازار یابی و فروش بیشتر محصولات می باشد. سعی کنید متن آگهی خود را چندین بار ویرایش کنید و حتما از عبارات کلیدی مربوط به حوزه خود استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

 

چگونه بفهمیم یک رپآگهی تبلیغی خوب است؟
چگونه بفهمیم یک رپآگهی تبلیغی خوب است؟

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دوازده + سیزده =

ورود به سایت

خوش آمدید! وارد حساب کاربری خود شوید

بخاطر بسپار فراموشی رمز عبور ؟

آیا حساب کاربری ندارید.؟ عضویت

Lost Password

عضویت