خبرفوری New

کلاس آموزش سئو حرفه ای از ابتدا [جلسه اول]

کلاس آموزش سئو حرفه ای از ابتدا [جلسه اول]

کلاس سئو 

جلسه اول (مقدمه و تاریخچه)

کلاس سئوی مقدماتی را با نام و یاد خدا آغاز می کنیم. در این چند جلسه به تمامی مطالبی که شما نیاز دارید تا یک سایت را ارتقا داده و حتی به صفحه اول برسانید اشاره می کنیم. کلاس سئو رایگان که توسط تیم سئوی سایت خبرمی منتشر می شود را دنبال کنید.

سئو چیست ؟؟؟

سئو بخش کوچکی از دیجیتال مارکتینگ است. در واقع ۸ درصد آن است ( کانتنت مارکتینگ ۲۸ درصد و  UI و UX حدود ۱۰ درصد آن است.  و PPC دوازده درصد. ایمیل مارکتینگ ۱۰ درصد.  موبایل اپلیکیشن ها ۱۵ درصد.)

سئو علم آشتی دادن سه قشر است .  کارفرما , مشتری و گوگل. باید هر ۳ راضی باشند تا سئو شکل بگیرد. نباید اینطور باشد که :

*برای کارفرما بالا آمدن عبارت مهم باشد.

*کاربر دنبال قیمت ارزان باشد.

*گوگل دنبال xml  و کد خوب باشد .

اوایل سئو بیشتر شامل تایتل و کانتنت و بک لینک بود.

 

industry-insight-how-smbs-can-implement-effective-seo
industry-insight-how-smbs-can-implement-effective-seo

شرکت moz گسترش دهنده اصلی سئو تعریف بالا را شامل رابطه مسالمت امیز یا چرخه این ۳ قشر ارائه کرد.

سئو ۵۰ بخش داره . آنها را در سایت topseo  ببینید. از جمله مباحث بصورت تیتر وار  :

Copyright

Content

Blog

PPC

Scm

Smo

Social media manager

Monitoring

Data entry

Application based

Android based

Ecommerce in seo

Serp

…………………..

باید قدم قدم جلو بروید و کارهای سنگینی انتظارتان را می کشد. گوگل سایت شما را درک کند کار تمام است!

 

seo-service-steps
seo-service-steps

سئو علم دیده شدن / علم جذب مخاطب

برای شروع و رسیدن به اهداف تعریف سئو بایستی که ابتدا خود را بجای  خزنده های موتور جستجوگر بگذاریم. این موتورها با بررسی های خود ۱۰ سایت را برای هر عبارت در صفحه اول خود نمایش میدهند. اصول این ترتیب چیست ؟

در گذشته جستجوگرها با استفاده از رده بندی دایرکتوری ها همانند DMOZ  به این ترتیب می رسیدند.

دایرکتوری ها رفرنس هایی هستند که همه سایت ها را در خود لیست کرده اند و جستجوگرها در ابتدا DIRECTORY BASED  بودند.البته بسیار رسمیت داشت و حتی یک سایت ایرانی هم در آنها نبود.

کمی جلوتر که رفتیم بک لینک ها بوجود آمدند و بخشی از امتیازهای جستجوگرها برای ترتیب دهی خود را از آن خود کردند.

کمی جلوتر داده های متا و قدرت کانتنت بوجود آمدند و بخشی از امتیازها را به خود اختصاص دادند.

 

process-seo-banner
process-seo-banner

امروزه جستجوگرها از خزنده های استاندارد خود استفاده میکنند و در مقام یک مشاور از آنها برای رتبه بندی استفاده می کنند.

خزنده ها سایت را به زبان xml  ترجمه میکنند و آنرا بررسی میکنند . پس sitemap  اینجا مهم می شود.یعنی خزنده را یک قدم جلوتر می بریم و به او کمک می کنیم در رابطه با سایتمان.

تمیز نوشتن کد یکی از اصول سئو است. سایت ها باید تحت تایید w3c  باشند و این امر میسر نمی شود مگر کدنویسی واضح و استاندارد توسط برنامه نویس دلسوز و باتجربه.

پس از سرکشی خزنده و کسب اطلاعات از سایت آنها را در دیتاسنترهای خود ذخیره می کند و سپس با استفاده از الگوریتم های چندگانه خود آنها را بررسی میکند.این الگوریتم ها هر یک اطلاعات وب سایت ها را از منظر های مختلفی بررسی میکنند.

میزان دیتا و میزان بررسی های این اعمال برای سئو قابل تصور نیست و حجم اطلاعات و محاسبه رو به فلک میگذارد!

گوگل امروزه براساس کلمه کلیدی به سایت ها نگاه نمی کند و حالت تحلیلی و هوشمند بخود گرفته.

مثلا شما اگر برای کلمه سئو در خرم آباد کار کنید با کلمه سئو در شهر خرم آباد بالاتر از تهران دیده خواهید شد!!!

 

seo
seo image

برای سئو کردن چه کنیم ؟

اگر خودتان کد وب سایت را می نویسید باید کد تمیزی را با استاندارد های کدنویسی فراهم کنید و امکانات سئوبیس مثل استافده از تگ ها و دسترسی به متاهای سایت و هدربندی راحت و قالب زیبای سایت و دسته بندی های مختلف در همه سطوح وب سایت را در آن لحاظ کنید.

اما اگر یک وب سایت را بعنوان پروژه قبول میکنید باید با برنامه نویس آن صحبت کنید و تا حد ممکن اشکالات آن را رفع کنید.

سپس باید سایت را از لحاظ مراحل ON PAGE  و OFF PAGE و الگوریتم های سئو یکی یکی بررسی کنید که بعدا به آن مراحل می رسیم.

ما ایتدا باید این نکات را بدانیم و در رقبای خود آن ها را بررسی کنیم و برای خود برنامه ریزی کنیم . پس بررسی رقبا یکی از کارهای مهم ما می باشد.

امروزه سهم فعالیت در شبکه های اجتماعی ۲۰ درصد سئو شده است! پس آنرا مدنظر داشته باشید.

وحید افشاری (ALIBABA) وعطازاده و رضا شیرازی  و مسعود فاطمی و مهدی رودکی و حسین طالبی ۶ نفر فعال و پیش رو در بحث سئوی ایران هستند.

BLACK SEO  مطلبی است که باید از آن حذر کنید. مثلا ایمیل انبوه همراه با لینک یا اسپم یا بک لینک از وبلاگ های بی ربط و انبوه و پاپ آپ های متعدد و آزار دهنده که باعث پنالتی شدن گوگل یا حذف از نتایج گوگل خواهد شد.

 

link building seo search engine optimization world connect hands blue vector
link building seo search engine optimization world connect hands blue vector

نمونه های سئوی سیاه :

هیدن کردن کیورد یا عبارت کلیدی

ریز کردن سایز کیورد

لینک دهی نامرتبط بخودت

سابقه خراب بک لینک ها

کلمه ای کار کنید و بالا بیاورید اما مردم سرچ نکنند. مثلا تشتک سازی متینوس

بازدید FAKE  و  گرفتن لینک از فوتر یا ساید وب سایت ها در تمامی پیج های یک سایت

گوگل و توئیتر | یافتن سلیقه مردم نواحی مختلف

گوگل حتی رفتار حرکت دست انسان با موس و ربات را تشخیص میدهد و آنرا برای سئوی سیاه و سفید مدنظر میگیرد.

تمام درامد گوگل از ADSENCE  و ADWORDS و PPC  و  DATAMINING است و لاغیر.

یکی از اهداف گوگل گرفتن توییتر است. بخاطر قوی بودن بسیار زیاد هشتگ. ترندهای محلی هدفش همین است.

دیتاماینینگ توئیتر را هیچ شرکت دیگری ندارد و میتواند با هشتگ بفهمد مردم فلان کوچه در فلان شهر چه ساندویچی را دوست دارند!!! یعنی پیدا کردن سلیقه مردم برای شخصی سازی با استفاده از DATAMINING

مک دونالد با استفاده از داده های گوگل معماری داخلی رستوران های خود را با توجه به سلیقه مردم هر منطقه بنا میکند!

 

mr seo

 MOZ سایتی است که نظارت می کند و داور گوگل است. اگر شما بلک سئو کار کنید تا ۸ بار بشما فلگ یا پرچم می دهد و پس از آن شما از طرف گوگل پنالتی یا جریمه می شوید و از نتایج گوگل حذف می شوید.

برای اطلاعات بیشتر مقاله های منابع زیر را بخوانید:

TOPSEO

SOCIAL MEDIA MINER

SEARCH ENGINE WATCH

SEARCH ENGINE LAND

SEARCH ENGINE JOURNAL

MOZ.COM

WOORANK

هر مطلبی مربوط به بررسی رقبا در سئو – اسکریم / فریاد قورباغه

 

قسمت های بعدی آموزش سئو را در سایت ما بخوانید ….

 

 

به این نوشته امتیاز دهید :

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

یازده − 1 =

ورود به سایت

خوش آمدید! وارد حساب کاربری خود شوید

بخاطر بسپار فراموشی رمز عبور ؟

آیا حساب کاربری ندارید.؟ عضویت

Lost Password

عضویت